Heej!
Kommer ni ihåg förra inlägget då jag fick en supergod middag med italiensk buffè? Det går alltid att kika på de om du inte sett det ;) Men jag sa ivarefall att jag skulle dela med mig av kladdkaksreceptet till min födelsedagsefterrätt! Kommer inte lika många inlägg nu och jag vet att det går ett litet tag mellan inläggen men jag försöker mitt bästa trots skolans kraft att peppra på med läxor och prov. Det är ju så kul att baka, laga mat och mixa ihop smaker så jag vill ju såklart blogga mer. Nu tänkte jag ivarefall att det är dags för mitt gluten och mjölkfria kladdkaksrecept som dessutom är en nyttigare variant.
 
Ingredienser
2 ägg
1,5 dl socker, rörsocker eller kokossocker
1 dl majsmjöl
0,75 dl kakao
0,5 tsk vaniljpulver
1 dl matolja
lite hackad mörk choklad
Såhär gör du
Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggen och sockret pösigt och blanda i oljan. Blanda majsmjöl, kakao och vaniljpulver i en separat bunke. Rör ner mjölblandningen i äggblandningen och sedan den hackade chokladen. Smörj och bröa en form med glutenfritt ströbröd eller kokos. Häll i smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i ca 9min, kakan ska precis stelna. Servera med lite oatly glass och bär.
 
Inom kort kommer ett recept på en god gryta♥