Heej!
Vilken helg! Soligt och händelserikt! Det är ju bara så fint utomhus med all grönska och sol. Det jag gjort denna långhelg är: jobbat, varit på grönalund 2 gånger, klättrat, paddlat kajak och njutit av solen.
 
Det var konserter på grönalund torsdag och fredag, de som spelade var Norlie & KKV och Miss Li. Båda var väldigt bra men Miss Li var nog ändå bäst live. Riktigt härligt var det och mysigt att träffa kompisarna.
 
Eftersom att det är så soligt och fint var jag tvungen att anpassa min mat där efter ;) Bovetepannkakor och sommargröt fick det bli till några måltider. Pannkakorna är supergoda och dessutom enkla att både göra och steka! 
 
Ingredienser bovetepannkakor
12-15st (jag gjorde halvt recept till mig)
2,5 dl bovetemjöl
6dl mandel/havremjölk
4 ägg
1 nypa salt
Kokosolja till stekning
Gör såhär
Vispa hälften av mjölken, allt mjöl och salt till en jämn smet. Blanda i ägg och resten av mjölken. Vispa till en jämn smet, ställ in i kylen ett tag eller stek direkt. Grädda gyllenbruna i pannkakslägg med kokosolja.
 
Tips: ät med färsk frukt/bär, sylt eller pannkakssirap. ♡
 
 
Ingredienser sommargröt
1 portion
1dl havregryn
2dl vatten
en nypa salt
frysta bär
agavesirap
Toppa med chiafrön, granola, banan och havremjölk
Gör såhär
Blanda havregrynen, vattnet, saltet, frysta men sjöljda bär och ca 1tsk agavesirap i en kastrull. Låt koka upp och sedan ska gröten stå på lite lägre värme under omrörning. När den är tjock häller du upp den i en skål och toppar med chiafrön (ca 1tsk), granola, en banan och havremjölk. Gröten kommer få en fin rosa färg om du använder dig av blåbär eller blandade skogsbär.