Heej!
Nu blir det helg igen och sommarlov på tisdag för mig. Men förra helgen var det ju en trevlig långhelg. Den helgen var bland de bästa i mitt minne. Jag bodde på min mormor och morfars landställe i skärgården på ön Yxlan utanför Norrtälje. Jag bodde där med tre kompisar från lördag till tisdag.
 
Vad vi gjorde? Jo vi hängde lite i superfina Norrtälje där vi fikade, shoppade och åt den goda fisksoppan på bild högre upp (med glutenfritt bröd). Sen gjorde vi mycket fina danser, badade i det kalla havet, fotade oss med intressanta sminkningar, spelade spel, kubb och lagade mycket mat som det blev mycket disk av. Högre upp ser ni faktiskt mig med en gammal stilig telefon och lite smink sådär haha. Min kompis Tilda (blogg: http://nouw.com/tildaalvrud) ser ni högre upp med blommigt hår som en krona runt om i en fin bild.
 
En kväll/natt/morgon såg vi soluppgången. Hjärnan blev lite mosig och förvirrad av att vara uppe till halv fyra för att se solen och att sedan sova typ klockan 5 på morgonen. Det var dock värt det och jag har fått uppleva mycket nu. Solnedgång och soluppgång på samma vakna tid. Mäktigt. 
 
Första dagen fortsatte vi också på mitt pannkakstema. Vi gjorde nämligen pannkakstårta med sylt, bovetepannkakor, havregrädde, riven mörk choklad och banan. Följ receptet i förra inlägget och så lägger ni bara pannkakorna i lager och varvar med valfri fyllning.
 
Ha det bäst nu så hoppas vi att jag hinner skriva lite oftare snart. ♥