Heej!
Har ni en bra sommar?
Trots att det alldrig kan ta och bli den där sommarvärmen snart så skiner ivarefall solen till och från. Förra veckan jobbade jag mycket på mysiga Solslätten så jag fick hem mycket bullar och bröd. Japp sånt med gluten och därför kännde jag att det var dags att baka något till mig också. Man vill ju vara delaktig när alla sitter och fikar.
 
Det fick bli dessa ljuvliga chocolate chip kakor. De blir faktiskt väldigt goda även fast de är glutenfria. Så håller de länge i en plåtburk så man kan ta en lite då och då.
 
Recept till oemotståndliga chocolate chip kakor
100g smör eller margarin
1dl farinsocker
1tsk vaniljsocker
1nypa havssalt
1ägg
1,5dl havregryn
2,5dl valfri mjölmix (jag varierar med denna gång blev det 1dl majsmjöl, 3/4dl kokosmjöl och 3/4dl havremjöl, kan använda bovetemjöl också)
100g hackad mörk choklad
Såhär gör du
Sätt ugnen på 180 grader. Blanda smör/margarin, farinsocker, vaniljsocker, salt och ägg med en elvisp.
Tillsätt havregrynet och ditt mjöl. Rör ihop allt till en deg och rör i chokladen. Forma bollar av degen och lägg dom på en plåt med bakplåtspapper. Platta till dom lite och lägg dom inte för tätt. Grädda kakorna i mitten av ugnen i 16-18min. Njut!
 
Ha det super så ska jag försöka få upp ett till inlägg snart! Sista bilden är tillagd för att jag såg en fin bild när jag kollade på vattenytan igårkväll efter en båttur. Hoppas ni gillar den.♡