Heej!
Förra veckan var jag på Gotland. (På söndagen 2/7 kom jag hem från Island och på måndagen 3/7 åkte jag till Gotland) Det blev en cykelsemester och det var väldigt fint där också. Har varit på Gotland en gång tidigare men då var jag så liten så mitt starkaste minne var pippihuset ;)
 
Totalt blev det 20 mil på cykel under 6 dagar var av två dagar blev vilodagar. Rumpan protesterade lite efter det. Kollade bland annat på miljön, stränder, raukar, Visby och ett fiskeläge. Men det coolaste var nog när jag såg Gotlandsrussen. Superfina precis som islandshästarna veckan innan. Supermånga gotlänningar hade varnat om att man sälan såg dom och flera hade inte ens själva sett dom. Turen var dock på rätt sida för bara några meter in på Lojsta hed stog dom! Ett föl var dessutom där.
 
I matväg blev det lite allt möjligt men mycket lamm. Bodde i en stuga i Tofta (2 mil söder om Visby) med min syster och min mamma. I Visby fanns det en glassbar (bild längre ner) som serverade 305 olika glassmaker som vi såklart var tvugna att besöka trots de extrema turistpriset på glassen;) Vi lagade god frukost och mat men åt också mycket ute. Några goda pizzor, lammracks, bananpannkakor och tacos var några saker som åts. Men en av dagarna svängde vi in på någon slags butik/cafè där det fanns en bra buffè. Buffèn bestod av massa ekologiska råvaror, surdegsbröd eller fröknäcke, bra röror för veganer mm och en lammgryta. Jag kunde då plocka ut det jag kunde äta vilket var toppen!
 
Ha det fint så får vi se när det komer ett till inlägg! Förhoppningsvis kan jag snart få tid att baka något bloggvärdigt!
Puss