Heej!
Igår var jag på något som kallas Blocstock vilket var sjukt kul! Det var i min favoritklätterhall "Solna klättercenter". Jag stannade från 17-21.30 och klättrade i ca 4h. Min kropp är ganska mörbultad idag när jag jobbar på Solslättens konditori men kul var det ivarefall.
 
Blocstock härstammar från det gamla klättereventet Woodstock och brukar anordnas i klätterhallarna Akalla, Solna och Telefonplan en gång per år. Upplägget går ut på att man är med i en form av tävling där man har fyra timmar på sig att klättra. Grejen är dock att du bara behöver ha klarat ett boulder problem (en gång upp för en ca 5 meter hög vägg utan rep men med tjock matta under). Har du klarat ett problem är du med i utlottningen av priser. Du regestrerar problemen du klarar på en app. Utöver klättringen kan du varva med att chilla i kuddhörnorna, spela pingis, spela fotbollsspel, dricka, äta, dansa, gå på "slackline" (balanslina) och testa smakprover.
 
Hela klätterhallen var upplyst med färglampor och bra musik dunkade i högtalarna. Det var helt enkelt en riktigt nice kväll och bra stämning. Jag klarade 30 av alla 50 powerful problems. Vann en black diamond T-shirt gjorde jag också och fick hänga med härliga klättrare.
 
Rekommenderar eventet starkt (synd att det bara är en gång per år) men jag rekommenderar också klättring in general! Ät nått gott av mina recept och så syns vi i en klätterhall i framtiden ;)