Heej!
Jag har min sista skoldag innan det välbehövda jullovet idag och avslutar sista lektionen med ett ekonomiprov. Igår började jag dock känna mig lite krasslig men var fast besluten att gå mina sista dagar i skolan ändå. Det fick bli en hel del grönt te, eukalyptus, ingefära och softa kläder (Gå in och checka mitt ingefärshotrecept). Jag klarade mig fint och planerar att göra samma grej idag. 
 
När jag kom hem igår behövde jag ju då plugga till dagens ekonomiprov men runt klockan 19 blev jag faktiskt klar. Det var då det blev dags att äta en god middag och halvdö i soffan framför "white collar". Det jag lagade till migsjälv var en krämig kycklingpasta (helt gluten och mjölkfri såklart). Superenkelt och bra när du är trött men hungrig.
 
Krämig kycklingpasta
Ingredienser
Glutenfri pasta till 1 pers.
1 kycklingfilé
Ca. 1dl oatlyfraiche
1 avokado
1 tomat
Lite färsk koriander
Salt
Peppar
Solros/pumpakärnor
 
Gör såhär
Koka pastan enligt paketets instruktioner (tips är att värma vatten i tekokaren samtidigt som du har lite vatten i kastrullen för mer effektivitet). Jag hade en färdigstekt kyckling från dagen innan men annars steker du bara en kycklingfilé med salt och peppar i lite kokosolja. Sedan skivar du tomaten och avokadon fint. När pastan är färdigkokt häller du av vattnet och blandar i din oatlyfraiche, lite koriander för en fräsch smak, salt, peppar och din tärnade kyckling. Avsluta med att lägga upp allt på ett fat tillsammans med lite blandade frön, tomaten och avokadon.
 
Ha det toppen! Snart jul! Så vad köper ni för julklappar iår? Eller vad ska ni äta för gott?♡