Heej!
Är det inte skönt med påsklov nu? Jag älskar när det blir lov som man kan dekorera i olika stilar på! Nu till påsken blir det ägg och fina fjädrar. Jag ska försöka baka mycket nu också så jag kan dela med mig av något recept. Mest måste jag ta det lugnt och jobba lite på det cafè jag jobbar på.
 
I lördags hade jag mycket energi och var glad att jag vaknade upp till ett lov som man kan sova ut på framför mig. Trots att hunden väckte mig lite, lite tidigt hehe. Jag lagade i vilket fall som helst frukost med min syster till familjen när jag var uppe. Det blev bananpannkakor, smoothie, kaffe och bär pyntat med lite chokladdoppade mandelägg. Jag tipsar verkligen om att läsa mitt recept på bananpannkakorna under fliken matlagning!
 
Alla blir gladare av en färgglad fin frukost att njuta av på morgonen! Bär funkar till allt. Min syster som inte är så förtjust i frukost äter frukost när det blir en med massor av bär. Så njut nu bara av lovet eller påsken om du inte har ledigt och pynta eller baka mycket! Jag ska verkligen försöka baka mycket:) Så länge länkar jag till en fantastiskt god tårta. Inte ofta man länkar till kp men detta recept hittade jag när jag var mindre i just kp sedan har jag njutit från den stunden. http://kpwebben.se/tartkalas/ Bild längre ner :-D
 
 
 
Recept på smothien på bilden:
Frysta jordgubbar
2 bananer
havremjölk
Fryst mango
Mixa allt i en mixer och välj dina mått lite efter smak. Häll upp i glas och pynta med granatäppelkärnor. Njut!
 
 
Kom ihåg att bilden på tårtan var tagen för ett tag sedan så det är ju inte det bästa jag gjort. God var den ivarefall!♥ http://kpwebben.se/tartkalas/