Heej!
Idag jobbar jag på mitt helgjobb. Närmare bestämt Konditori Solslätten i Bålsta☺ Det är roligare att jobba än att gå i skolan i min synvinkel, vad tycker ni?
 
I vilket fall som helst tänkte jag att det skulle bytas namn på bloggen idag! Adressen är sig lik men namnet är nu "den sockersöta rosen" för att funka bra till med tema med bakning, matlagning, rosenrött och bilderna! Hoppas ni gillar det!
 
När jag jobbade gjorde jag räkmackor och andra mackor men också en räksallad till lunch som ni ser på bilderna. Fotot med kondisbitar är också från konditoriet. Jag äter beskvierna och havrebollarna som är gluten och mjölkfria.😉 Vi har faktiskt mer glutenfritt nu vilket jag är väldigt glad för. Som matpajer, vissa mackor, semlor etc.
 
Om ni kommer in så hoppas jag att choklad och hallontårtan finns inne för den är såå god! Jag skulle tagit med den alla dagar i veckan och fuskar jag med gluten och mjölk så är det när jag äter den. Allt här är ivarefall bakat som hembakat av Bålsta bagarn! Nu låter det som att jag gör hur mycket reklam som helst men jag vill bara dela med mig av detta och lappar sitter uppe på konditoriet om bloggen. Så genkänster är viktiga. Puss!
 
Ha det så bra och hoppas ni kikar in framöver♡ Nu ska jag börja med stägningen.