<a href="https://www.bloglovin.com/blog/18865565/?claim=sn3mrk4cxb9">Follow my blog with Bloglovin</a>
 
 
Heej!
Sitter i mitt rum, skriver detta blogginlägg och lyssnar på den bra låten "Gorgeous" av grymma Izzy Bizu. Från en bra artist till en annan, John Mayer kommer ju snart! Helgen efter den som kommer nu mer exakt. Ja och jag ska gå på den konserten jag ;) Det blir askul! Synd att jag missar Hov1 på grönan fredagen samma helg bara. Min kusin ska nämligen konfirmera sig i Trolhättan. Det blir dock också kul.
 
Idag delar jag med mig av ett hett middagstips och ett möjligt mellanmål ivarefall, enjoy!
 
Mina kära sötpotatispommes med kyckling och majs till
Ingredienser 4pers
3 kycklingbröst
1 fiskfilè (om du har en nästan vegetarian i huset)
1 baconpaket
2 majskolvar
ca 400g sötpotatis
matolja
salt
peppar
cayennepeppar
Såhär gör du
Sätt ugnen på 120 grader (varmluft). Skala och skär sötpotatisarna i fina frites sticks. Lägg bakplåtspapper på en plåt. Sprid sedan ut den skurna sötpotatisen på plåten och salta lite lätt. Stoppa in i ugnen. Medans de är i ugnen i ca 30 min med regelbunden vädring så kan du börja steka kyckling, bacon, fisk och majs i olika stekpannor. Du får krydda hur du vill men majsen kan du gärna smälta lite smör över och bara salta sen. Så får du shuffla temperatur så inget bränner vid. När dina pommes är klara i ugnen tar du ut dem, höjer temperaturen till 200 grader (varmluft), ringlar olja över dem, kryddar och låter stå tills ugnen blir varm. (var försiktig med cayennepepparen så att det inte blir för starkt) Nu när ugnen är varm är det bara att skjutsa in plåten i mitten av ugnen igen och låta den vara där i ca 15 min. Dina pommes ska ha en krispig yta men inte helt bränd... Då var dina pommes klara och du kan lägga dem på en tallrik med papper för att suga upp oljan. Servera allt med en fin dukning och bea direkt och glöm inte salladen! ;)
 
Tips: Testa den veganska, mjölkfria, glutenfria och sojafria risglassen som bland annat finns på pressbyrån. Passa på medans de fortfarande har halva priset på all glass och unna dig en till ett litet mellanmål.♥