Heej!
Ni ska bara veta att jag blir hur glad som helst av de minsta kommentarerna! Ni som kommenterar och läser är bäst, kul att erat öga rör vid denna mening just nu.♥
 
Idag njuter jag förfullt! Lovet drar sig mot sitt slut så man får köra på in i det sista. Ute och sprang var jag också, 6km så det känns skönt nu efteråt. Men idag lagade jag ivarefall saffran, fisk och räkgryta med ris! Och lite vitlöksbröd till :) Gillar man saffran är det super! Det blir krämigt, det är enkelt och blir fint. Sedan passar det till påsktemat. ;) Avslutade gjorde jag också med glutenfria digestive (ej glutenfria kex till familjen) och lite ost med vindruvor. Vi åt detta till en mysig spelkväll. Är det fler än jag som älskar familjespel?
 
Ha det så bra så hörs vi i veckan!
 
Fiskgryta som verkligen smälter i munnen
Ingredienser 4pers
400ml kokosmjölk
1½dl havremjölk
400g kallrökt eller varmrökt lax
ca 200g räkor (godast när du skalar själv)
0,5g saffran (ett paket)
2 vitlöksklyftor
lite peppar
en skvätt citron
Såhär gör du
Koka riset enligt instruktion på paket. Blanda ihop kokosmjölken, havremjölken och saffranet. Sedan låter du det koka lite på hög värme någon minut. Efter det sänker du så att det puttrar lite och häller i pressad vitlök, peppar och citron. Låt allt gotta in sig lite medans du skalar räkor och kanske skär upp lite morotsstavar men glöm inte att röra om då och då. När räkorna är fixade och riset kokat så häller du i räkorna och laxen medans du bara kollar om allt är varmt. När det är varmt kan du servera din goda måltid.
 
Tips: Servera med grovt glutenfritt rostbröd med lite olivolja/rapsolja, havssalt och pressad vitlök på. Stoppa in brödet i ugnen på ca 175 grader varmluft och skär tvärs över så att du kan servera på ett elegant sätt.♥