Heej!
Grönan. Ja där befann jag mig i måndags för att kolla på konserten med First Aid Kit (de två systrarna Johanna och Klara). Först fick jag åka lite själv för jag var den ända som hade guldkort. Jag åkte b.la. Eclipse där jag satt å prata med en tjej i ungefär samma ålder som råkade ut för att åka med mig istället för hennes kompisar. Men trevlig var hon.
 
Anyway. När jag ätit min veganska nachotallrik med pulled Jackfruit (gottit) och jag hade gått på toa etc. Var klocka nästan 20.00. Den tiden konserten börja. Köerna till mat och toa var liksom längre än till attraktionerna... Då var det alltså dags att ställa sig i publikhavet. Vilket jädra publikhav! Man kände sig som en liten skittle i tre kilo lösgodis. Jag bestämde mig för att gå runt och ställa mig närmre Eclipse.
 
Det var ivarefall trångt överallt och jag fick se hela konserten själv. De två jag åt med kunde inte leta efter mig efter deras toabesök och den jag skulle möta var mycket sen till Grönan. Det blev dock en upplevelse i sig att boxa sig igenom människomassan och försöka lista ut hur man skulle se något. 
 
Jag höjde min mobilkamera och kollade helt enkelt i den medans jag hade deras otroligt musikaliska stämmor i öronen. Då knackar någon mig på axeln och säger att jag fotar superfina bilder. Hon håller fram sitt nummer och ja, jag lade in det i min mobil för att skicka bilder till en spritt språngande okänd människa i gröna lunds folkhav...
 
Konserten tog slut och den innehöll mycket bra musik fast jag inte såg så mycket. De två jag åt med skulle äta glass så jag bestämde mig för att ta ett sista åk i jet line. Hon jag skulle träffa blev det inte mycket träffa av men ett snabbt samtal i luren blev det ivarefall. 
 
Nu går vi i det sista stycket tillbaka till jet line haha. I jet line var det nämligen så att jag såg Johanna och Klara i First Aid Kit med filmteam mm på typ 1m avstånd! Det var precis min tur att åka men grindarna öppnades inte. Istället kom det en massa människor in vid exit. Så dom åkte där, precis framför ögonen på mig med kameramän och allt. Sen när jag åkt såg jag dom komma ut från exit precis efter mig. Kul att se dom såå nära. Borde nästan bett om autograf eller tagit selfie men hade ingen penna, inget papper och en urladdad telefon...
 
Hoppas ni gillade min lilla story och så får ni ha det awesome!! Nu kommer jag inte skriva på mer än en vecka för jag ska klättra på Island från söndag-söndag. Sen blir det en massa Islandsspecial! STAY TUNED♡